Direct contact opnemen

Informatieve

Nieuwsberichten & Blogs

We leren je graag meer over loyaliteit, maar ook over algemene klanttevredenheid!

Welkom bij de club!


Je hebt ze in alle soorten, maten en toepassingen: kaarten. Je kunt het zo gek niet verzinnen of er is een kaart van te vinden. Wij houden het echter op drie. Gewoon lekker makkelijk: een klantenkaart, een cadeaukaart en een prepaid kaart.


Crowdfunding… maar dan anders!


Om tóch te zorgen voor een vorm van inkomsten, om vaste lasten te kunnen blijven betalen bijvoorbeeld, kan een onderneming een eigen crowdfunding opzetten waarbij ze een beroep kunnen doen op de vaste klanten, relaties en andere betrokkenen in de vorm van een donatie.


Waarom dit hét moment is om met cadeaukaarten te beginnen


We leven met elkaar in een bijzondere tijd waar creativiteit, geduld en uithoudingsvermogen belangrijk zijn voor iedere ondernemer. Wij hebben voor jou een oplossing waar je in deze tijden enorm veel profijt van zult ervaren: ons cadeaukaartsysteem!


De introductie van jouw spaarsysteem


Je kunt jouw spaarsysteem maar 1 keer introduceren, dus, het moet in 1 keer goed! Alles draait hierbij om communicatie. Helder, eenvoudig en origineel!


Wat is loyaliteit en hoe vergroot ik de loyaliteit van mijn klanten?


Loyaliteit is het trouw zijn aan een verbintenis. Voor jou als ondernemer betekent dit concreet dat je er zorg voor wilt dragen dat jouw klanten, loyale klanten worden. Een loyale klant blijft je trouw, blijft jouw producten en diensten afnemen. Uit onderzoek blijkt dat 75% van de klanten aangeeft tevreden te zijn over de producten en diensten van hun vorige leverancier! Oftewel, een tevreden klant is nog geen loyale klant.


De 4 grootste trends in klantenloyaliteit voor 2020


Marketeers zijn druk geweest in de afgelopen jaren omdat hun speelveld zo drastisch veranderd is, hebben zij moeten aanpassen aan nieuwe kanalen en nieuwe manieren om klanten te binden. Hier zijn ze best succesvol in geweest omdat deelname aan klantenloyaliteit programma’s behoorlijk is toegenomen in het afgelopen jaar. De handige marketeer maakt gebruik van klantenloyaliteit data om haar klanten beter te leren kennen en te begrijpen. Wanneer je als marketeer deze kennis bezit dan kan je effectiever met je klanten communiceren. Klantenloyaliteit programma’s worden geavanceerder en ze reiken verder dan alleen een kanaal, ze omvatten de gehele customer experience van de klant.


De HEMA ging je al voor


Een tijdje geleden heeft de Hema een loyaliteitssysteem geïntroduceerd, en er is geen ontkennen aan, het werkt! In onderstaand artikel lees je hoe de HEMA dit systeem inzet en daar de vruchten van plukt.


Een spaarsysteem voor de autodealer


Gemiddeld kent iedere stad tientallen dealers, maar waarom zal een consument dan specifiek voor jou als autodealer kiezen? Omdat onderscheiden van anderen met hetzelfde aanbod lastig is, is het effectiever om de concurrentie te verslaan door jouw klanten loyaal te maken. Zorg ervoor dat jouw klanten, jouw klanten blijven door gebruik te maken van een succesvol spaarsysteem!


5 manieren om je klanten beter te leren kennen


Een loyaliteitssysteem heeft als belangrijkste doel om klanten aan jouw onderneming te binden. Door deze binding ontstaat er een band tussen jou en jouw klanten, die een belangrijke basis vormt.

Deze relatie zal zich beginnen te vormen tijdens het eerste contact en op dit moment kun jij er actief voor zorgen dat de klant betrokken is en dat ook blijft. Door de klant een klantenkaart aan te bieden, zorg je ervoor dat de eerste connectie tussen jou en de klant tot stand is genomen, maar het is nog veel belangrijker om deze connectie te behouden.

Om deze connectie in stand te houden, moet je eerst te weten komen wie jouw klanten zijn om hierna op in te kunnen spelen. Door de data van de klanten op de juiste manier te analyseren, kun je erachter komen wat voor koopgedrag bij welke koper past en welke aanbiedingen zij graag zouden willen ontvangen. Aan de hand van deze waardevolle analyses kun je specifieke klantgroepen bereiken door deze te mailen met relevante berichten en/of acties.


De lancering van de Doesburgse Dukatenpas!


Naast het opzetten van een spaarsysteem voor de zelfstandige ondernemer, heeft Klantkaart ook al talloze succesvolle spaarsystemen opgezet voor winkeliersverenigingen zoals nu met de Doesburgse dukatenpas in Doesburg! Maar waarom zou je als zelfstandige winkelier meedoen aan een spaarsysteem voor de winkeliersvereniging in plaats van het opzetten van een eigen spaarsysteem? Dat werkt als volgt.

In elke grote provincie bestaan er een aantal grote steden waar de inwoners geld uitgeven aan de grotere ketens. Als dorp of kleinere stad is deze ontwikkeling erg ongunstig aangezien inwoners hierdoor geen geld meer uitgeven in de plaatselijke supermarkt, bij de slager of bij de lokale boutique. Het is als kleinere stad belangrijk om ervoor te zorgen dat deze gezellige en gemoedelijke winkelgebieden niet verdwijnen en daarom is een gezamenlijk spaarsysteem vaak de juiste oplossing voor dit probleem.


Spaarpunten, hoe ga je ermee om?


Je hebt een belangrijke stap gezet in het versterken van de binding met jouw klant en je hebt een spaarsysteem geïntroduceerd of je bent van plan een spaarsysteem te introduceren.


Een succesvol spaarsysteem introduceren


Wanneer je de beslissing hebt genomen om de binding met jouw klant te versterken, door het invoeren van een spaarsysteem, rijst vanzelf de vraag: hoe je dit in de praktijk gaat aanpakken?

We kunnen in dit traject globaal 3 fases onderscheiden; de fase voor de invoering, de introductie van het spaarsysteem en de eerste 6 maanden na de invoering van het spaarsysteem.


Een spaarsysteem, de sleutel tot klantenbinding


Voor een ondernemer draait het niet om de spaarpunten of het spaarsysteem maar om het gevolg; trouwe en loyale klanten. Klanten zijn de bron van je bestaan als ondernemer en het is een gevecht om de klanten loyaal te maken.


Van spaarpunten naar resultaat


De rol en de positie van de zelfstandige vers-ondernemer heeft een enorme verandering ondergaan.
 Het was heel lang eenvoudig om je te onderscheiden van de supermarkt: 
kwaliteit, vers, ambachtelijk, feestelijk en smakelijk tegenover prefab, gemak en prijs. Er is veel veranderd. Hoewel de diversiteit en de topkwaliteit van de professionele zelfstandige vers-ondernemer nog niet gehaald wordt door de supermarkt, zijn de verschillen kleiner geworden.


Nieuwsbrief tip 5: Personaliseer je nieuwsbrief


Als je in het klantkaartsysteem de voor- en achternamen van je klanten bijhoudt, dan kun je de aanhef van jouw nieuwsbrief personaliseren.


Nieuwsbrief tip 4: Wees zuinig met het gebruik van plaatjes


Het gebruik van plaatjes in je nieuwsbrief ondersteunt de boodschap. Het nadeel is dat veel e-mailprogramma’s zoals Outlook, Gmail, Hotmail etc..


Effectieve nieuwsbrief TIP 3: Meten is weten


Als je via het Klantkaartsysteem een nieuwsbrief stuurt en je zorgt voor een ‘lees meer’ link, dan zijn de bezoekers van jouw website, via deze nieuwsbrief meetbaar in Google Analytics.


Nieuwsbrief tip 2: Beperk het aantal onderwerpen


Jouw klanten krijgen per dag veel informatie te verwerken. Zorg er daarom voor dat je klant niet teveel tijd kwijt is aan het lezen van de nieuwsbrief.


Nieuwsbrief tip 1: Bedenk een pakkend onderwerp


Stuur jij al nieuwsbrieven met het nieuwsbrief systeem van Klantkaart BV?
Tips voor een effectieve digitale nieuwsbrief


Klantenloyaliteit, de basis voor meer winstgevendheid


Uit onderzoek* blijkt dat jouw winstgevendheid met 25% tot zelfs 95% kan toenemen als je erin slaagt om 5% meer klanten aan jouw organisatie te binden. Daarnaast is het algemeen bekend dat het werven van een nieuwe klant vijf tot zeven keer meer kost dan het behouden van een bestaande klant. Alle reden dus om veel aandacht te besteden aan klantbehoud!


5 Tips voor een succesvolle spaaractie


Wil je voor jouw klanten een succesvolle spaaractie opzetten om ze vaker terug te laten komen naar je winkel, zaak of restaurant? Met de 5 gratis tips van Klantkaart maak je een vliegende start.


Hoe zet ik mijn spaar- en loyaliteitssysteem in?


Je hebt een belangrijke stap gezet in het vergroten van de klantentrouw, je hebt besloten om jouw klanten te laten sparen. Om het maximale rendement uit jouw gekozen spaarsysteem te halen is het verstandig eerst goed na te denken over je doelstellingen en daar jouw spaarsysteem op in te richten.


Loyaliteit, het wapen voor de retailer van vandaag


In 2003 startte het door Leendert Jan van Doorn opgerichte bedrijf om zich binnen een aantal jaren absolute marktleider te kunnen noemen. “Dat hebben we bereikt door het leveren van een geweldig instrument in combinatie met een enorme kennis en ondersteuning van de ondernemer”, vertelt Diepbrink.


Onze branches

Een bewezen spaarsysteem bij meer dan 3000 ondernemers in Nederland en België

Bekijk onze referenties