Direct contact opnemen

5 Tips voor een succesvolle spaaractie

5 Tips voor een succesvolle spaaractie

Wil je voor jouw klanten een succesvolle spaaractie opzetten om ze vaker terug te laten komen naar je winkel, zaak of restaurant? Met de 5 gratis tips van Klantkaart maak je een vliegende start.

Tip 1

Houd het simpel: Verbind niet teveel voorwaarden aan je actie. Hiermee zorg je ervoor dat er zoveel mogelijk klanten meedoen met jouw actie.

Vermeld ook duidelijk waarvoor je klanten kunnen sparen.

Een voorbeeld van een goede actie:
Voor elke 10 euro aan boodschappen ontvang je 1 actiepunt. 10 actiepunten kun je inwisselen voor een gratis theepot.

Tip 2

Relevantie: Des te meer je weet over je klant, des te relevanter je je spaaractie kunt maken.
Met een goed CRM pakket of loyaliteitssysteem verrijk je de data per klant. Denk hierbij aan geslacht, leeftijd en uitgaven. Je kunt er zelf voor kiezen om je klanten te segmenteren en meerdere specifieke acties te maken.

Tip 3

Wees veelzijdig: Iedere klant heeft een eigen reden om mee te doen met jouw spaaractie. Door jouw actie niet te specifiek te maken, spreek je een bredere doelgroep aan.

Tip 4

Maak het visueel: Zorg dat je klanten kunnen zien hoeveel punten zij nog moeten sparen voor ze iets krijgen. Dit werkt stimulerend en draagt bij aan het succes van jouw actie.
De meeste spaarsystemen hebben tegenwoordig een inlog om online je puntensaldo te checken.

Tip 5

Maak gebruik van Social Media: Met de inzet van Social Media en bereik je snel een groot publiek. Je kunt naast het inzetten van Social advertising ook zorgen voor leuke deelbare content om jouw actie onder de aandacht te brengen, zoals een persoonlijke Youtube video of foto.

Deel deze blog:

Onze branches

Een bewezen spaarsysteem bij meer dan 3000 ondernemers in Nederland en België

Bekijk onze referenties