Meer weten?

Maar wat kun je nou eigenlijk met zo’n kaart? In dit artikel zoomen we in op één van de termen, namelijk een ‘Member Card’.

Welkom bij de club!

Je hebt ze in alle soorten, maten en toepassingen: kaarten. Je kunt het zo gek niet verzinnen of er is een kaart van te vinden. Wij houden het echter op drie. Gewoon lekker makkelijk: een klantenkaart, een cadeaukaart en een prepaid kaart.

Je hebt ze in alle soorten, maten en toepassingen: kaarten. Je kunt het zo gek niet verzinnen of er is een kaart van te vinden. Wij houden het echter op drie. Gewoon lekker makkelijk: een klantenkaart, een cadeaukaart en een prepaid kaart.

Nu kun je aan deze drie kaarten wel een bijzondere, aparte of luxueuze titel geven, die jouw eigen kaart exclusiever maakt. Zo zijn er klantenkaarten in omloop die de titel krijgen van een VIP Card, een Premium Card of een Member Card.

Maar wat kun je nou eigenlijk met zo’n kaart? In dit artikel zoomen we in op één van de termen, namelijk een ‘Member Card’. Wat is nou de psychologie achter zo’n kaart en wat kun je er mee doen? We leggen het je graag uit.

Welkom bij de club.
Je kent het vast nog wel van vroeger: je lidmaatschapskaart van de Donald Duck of je allereerste credit card. Ongeacht de kaart; je was trots. Trots om bij de club te horen. Dit is exact het gevoel wat jij jouw klanten geeft wanneer je hen voorziet van een Member Card.

Klanten die een Member Card van jouw onderneming in handen hebben horen ergens bij. Het is niet ‘zomaar een kortingskaart’ of een ‘standaard pasje’, nee, het geeft privileges, het betekent dat ze meer voordelen hebben dan de klanten die geen Member Card hebben. En dat gevoel vinden we fijn.

Wat kun je ermee? 
Met het enkel uitgeven van een Member Card ben je er echter nog niet. Je zult ervoor moeten zorgen dat de kaart een waarde krijgt en dat jouw klanten zelf moeite gaan doen om zo’n kaart in hun bezit te krijgen. We geven je een paar leuke suggesties:

Monday = member day!
Wanneer het op de maandag in jouw onderneming rustiger is dan gewenst, kunnen de agenda’s opgevuld worden met “Monday = Member Day”, waarbij members dubbele punten ontvangen bij iedere besteding en een extraatje krijgen bij hun bezoek, zoals een lekker kopje koffie. Hiermee krijgen de members meer punten en hebben ze sneller het gewenste aantal bereikt om in te zetten bij de hierna volgende acties.

Spaar voor een strakke look!
Wanneer je een kapsalon hebt, kun je members tegen inlevering van een X-aantal gespaarde punten een gratis hairstyle product ter waarde van een X-bedrag geven. Dit kunnen ook de mini varianten zijn, of je kunt in plaats van ‘gratis’ ook een X-aantal punten inwisselen voor een korting: lever 100 punten in voor 5 euro korting op…

Spaar voor een frisse look!
Tegen inlevering van een X-aantal gespaarde punten kunnen members van jouw kledingwinkel korting krijgen op een riem, wanneer ze een broek aanschaffen. Op deze manier worden punten ingewisseld, en tegelijk wordt er alsnog een product aangeschaft.

De helft van je hoofd gratis geknipt!
In een barbershop kun je tegen inlevering van een X-aantal punten 50% korting krijgen op je haircut. Of het nu een behandeling van 20 of 40 euro is. Het vaste aantal punten van bijvoorbeeld 250 = de halve prijs van je haircut.

Dit zijn slechts wat ideeën die je kunt toepassen met je eigen Member Card. Binnenkort nemen we een andere kaart onder de loep. Wil jij nou ook een eigen Member Card, neem dan contact met ons op en we gaan samen de leukste acties verzinnen zodat jouw klanten trotse Members gaan worden!

Deel deze blog:

Onze branches

Een bewezen spaarsysteem bij meer dan 3000 ondernemers in Nederland en België

Bekijk onze referenties