Meer weten?

Tips voor jouw restaurant

Hoe start je een goed spaarsysteem voor een restaurant?

We leggen je graag uit, wat jij voor het spaarsysteem van jouw restaurant kan doen om deze te laten slagen

Ons spaarsysteem is een universeel systeem die voor elke organisatie werkt. Maar om ervoor te zorgen dat jouw onderneming er op de juiste manier mee aan de slag kan gaan, delen we graag onze tips per branche. We hebben in de afgelopen jaren enorm veel ervaring opgedaan om genoeg tips te kunnen delen over dit keer, een restaurant!


Bied beloningen aan, die klanten oprecht blij maken

De eerste stap naar het creëren van een succesvol loyaliteitssysteem is om beloningen aan te bieden die ertoe doen voor jouw klanten. Dit kan van alles zijn, van gratis maaltijden, kortingen tot exclusieve toegang tot nieuwe menu-items. 

Zorg ervoor dat je rekening houdt met de voorkeuren van je klanten, ga met ze in gesprek over wat ze graag als beloningen willen krijgen. Dan kom je erachter waar je ze blij mee kan maken.

Heb je zelf het idee dat een bepaalde beloning wat karig is, kies er dan voor om een andere beloning te kiezen. Het kan voor een klant als een belediging overkomen, als het de beloning zo schaars is in vergelijking met het bedrag wat zij als loyale klant aan jou besteed hebben.

Maak het gemakkelijk om mee te doen

Hoe gemakkelijker het voor klanten is om deel te nemen aan jouw loyaliteitsprogramma, hoe groter de kans dat ze meedoen. Overweeg meerdere registratie-opties aan te bieden, zoals via jouw website, in het restaurant of via de tablet die op tafel staat.

Houd ook het registratieproces eenvoudig en duidelijk en vraag alleen basisinformatie, zoals naam en e-mailadres en laat de andere informatievelden optioneel.

Personaliseer de beloningen

Om sterkere relaties met je klanten op te bouwen, overweeg om jouw beloningsprogramma te personaliseren. Gebruik klantgegevens om gerichte promoties, aanbevelingen en beloningen aan te bieden die zijn afgestemd op hun voorkeuren. Deze aanpak verhoogt niet alleen de betrokkenheid van klanten, maar verbetert ook de algehele ervaring voor jouw gasten.

Maak gebruik van beschikbare technologie

Met behulp van technologie kun je jouw loyaliteitsprogramma naar een hoger niveau tillen. Maak goed gebruik met de technologie die je beschikbaar hebt, zoals de app waarin je de consumenten direct kan registeren of de backoffice waarin je jouw klanten een nieuwsbrief kan sturen.

Ook is het goed om de saldochecker prominent op jouw website te plaatsten zodat klanten altijd terug kunnen vinden wat het actuele saldo van de kaart is.

Promoot jouw loyaliteitsprogramma

Ten slotte, zorg ervoor dat je jouw loyaliteitsprogramma effectief promoot. Gebruik sociale media, e-mailmarketing en in-store borden om klanten te informeren over het programma en de voordelen ervan. 

Overweeg ook om speciale promoties en incentives aan te bieden aan klanten die zich aanmelden voor het programma of vrienden doorverwijzen. Dit zal niet alleen de betrokkenheid bij jouw loyaliteitsprogramma vergroten, maar ook nieuwe klanten naar jouw restaurant aantrekken.

We hopen je hiermee wat tips te hebben gegeven om het spaarsysteem van jouw restaurant tot een succes te maken.

Als je vragen hebt, kun je ons bellen of een e-mail sturen.

Deel deze blog:

Onze branches

Een bewezen spaarsysteem bij meer dan 3000 ondernemers in Nederland en België

Bekijk onze referenties